Friday, September 21, 2012

WAHAI JOHOR BHARU!

ASSALAMUALAIKUM..
hello kawan2..
2 minggu dah dekat Shah Alam, weekend yang membosankan tanpa kawan-kawan..
semua balik rumah keluar dating..sangat cemburu!haha!
# senget la Yully nie..tu pon nak cemburu bagai..huhu..
ada masa terluang lebih baik spend dekat bilik je..
boleh rehatkan badan, study apa yang patut..
# jangan dok online je Yully..
0_o

tiba-tiba aku terbuka plak folder gambar-gambar masa study dekat JB dulu..
miss that moment.. =(
alangkah bagusnya kalau JB dekat dengan SA, kalau ada masa boleh ulang alik pergi JB..
nie nak pergi JB pon 6 jam, memang tak akan lah aku nak pergi..haha..
tunggu ada masa free la baru sampai JB lagi..

tapi Raya hari tu dapatlah juga lepaskan gian pergi JB..
rindu orang-orang dekat JB!
terubat lah juga rindu dengan mereka, at least dapat jumpa sekejap pon tak apa lah..
kebetulan je temankan Yayan pergi interview SPA dengan Pija, dapatlah singgah kolej sekejap..

KOLEJ ISLAM JOHOR, YPJ..

tempat aku menuntut ilmu semasa diploma aku..
tempat tu lah banyak ajar aku erti hidup sebenar..
hidup independent, hidup dalam keadaan sabar nak hadap macam-macam kerenah orang keliling..
sangat tercabar dengan hidup macam tu..
dapat juga rasa pikul tanggungjawab yang besar nak jaga budak-budak hostel..
macam-macam perangai ragam, yang ok ok lah tapi yang macam hampeh tak ke meluat..
sabar je lah dengan mereka..
at least aku belajar something yang sampai sekarang aku tak akan lupakan..
- HORMATI SESAMA MANUSIA -
sebabkan rasa hormat dulu sampai sekarang aku still dihormati dengan kawan, junior 
even lecturers and staff pon still ingat aku..
Alhamdulillah, tapi aku bukan nak cakap yang aku nie hot stuff masa kolej tu..hehe..



dah dapat lepaskan rindu dekat kolej, kitaorang pergi beraya plak..
# sempat lagi tu, padahal dah penat sangat masa tu..
niat kami nak menziarahi kawan-kawan je..
dapatlah pergi rumah Kamali dekat Plentong..
aku suka sangat environment rumah dia, patutlah gambar-gambar dia sangat awesome..
keliling rumah hijau je and sangat tenang.. 0_o
sempat plak dia dengan maknya masakkan untuk kami..
# sedap ko masak Kamali!
perut pon tengah lapar kan..haha..



next destination go to Aishah's house..
"lamanya nak sampai" tu je lah perkataan yang boleh keluar sepanjang nak pergi rumah Ay..hehe..
jauh kot nak pergi rumah dia, rupanya kami salah jalan lah..haha!
lastly sampai juga, mak dia masak mee kari..sedap!
last rumah pergi rumah Nizam (pakwe Pija)..
makan lagi nasi ayam, memang kenyang sangat..
dalam kereta boleh terus tido..huhu..

sangat seronok spend time dengan kawan-kawan..
bukan senang nak dapatkan masa free nak jumpa kawan-kawan lama..
oh!lupa nak say thanks dekat Azman, Abg Ag, Kiran, Alip sebab sudi spend time lepak dengan kami..
to Emelia juga bagi kami tumpang tido dekat rumah kamu..
nanti kami datang lagi ye..hehe..
hopefully dapat lepak dekat JB lagi lepas nie..


# thanks for the reading..
0_o



No comments:

Post a Comment