Sunday, September 30, 2012

SETAHUN SUDAH!

ASSALAMUALAIKUM..
hello kawan2..

Alhamdulillah.. 
bulan September genap setahun aku di bumi Shah Alam..
banyak kenangan suka duka pahit manis aku lalui sepanjang dekat sini..
banyak benda yang aku belajar untuk hidup dekat tempat orang..
pandai-pandai lah kan hidup independent jauh dengan family..
dah dewasa kan tak kan lah tak reti hidup mendiri kot..

bila duduk jauh dengan family bukan maksud kita bebas dengan hidup kita boleh buat apa yang kita suka..
yelah sebab dekat depan parents kena jaga perangai
bila dah jauh mula nak jadi hantu plak..
MasyaALLAH jangan lah aku jadi orang yang lupa diri..

ada dekat sini ajar aku untuk jadi manusia yang berguna..
kena pandai arrange diri sendiri..
kena banyak sabar dengan orang keliling..
kena tahu macam mana nak control emosi bila marah..haha!
kawan-kawan yang banyak ajar semua tu..
# thanks korang ajar saya jadi budak baik..hehe..

kawan-kawan lah family aku dekat sini..
tempat luahkan masalah, share cerita
macam-macam benda boleh jadi bila dengan kawan-kawan..
cuba bayangkan kalau hidup tanpa kawan-kawan??
oh tidak!

banyak sangat benda yang aku dapat sepanjang ada dekat sini..
hopefully aku kuat semangat untuk habiskan sisa-sisa hidup di bumi Shah Alam..
lagi 2 semester aku dah nak habiskan study aku..
cepat sangat masa berlalu kan..
tak sangka lepas nie aku akan ada dekat alam pekerjaan plak..huhu..
kiranya aku dah dewasa lah nie..hehe..

yang menjadi persoalan sekarang dekat mana nak cari kerja??
mana-mana pon boleh je as long ada company nak terima kerja..
yang penting jangan nak demand sangat bila dah dapat kerja..
belajar dari bawah baru boleh kita survive sampai berjaya kan..
nanti dah kerja boleh fikir pasal kahwin plak..hehe..
# asik kahwin je ko nie Yully..tak ada benda lain nak fikir..haha!

KITA HANYA MAMPU MERANCANG 
HANYA ALLAH YANG MENENTUKAN SEGALANYA..
INSYAALLAH, 
ALLAH selalu ada dengan hamba-Nya..

# thanks read this entry..
0_o

No comments:

Post a Comment