Wednesday, December 19, 2012

Dugaan Mandarin

ASSALAMUALAIKUM..
hello kawan-kawan!
Alhamdulillah lafaz pertama yang mampu aku ucapkan saat ini..
dugaan class Mandarin this semester sangat mencabar Iman aku..huhu..

bila diputarkan semula masa awal-awal start class,
konon heaven lah dengan class tak start lagi, lecturer tak ada..
lastly bila dapat lecturer, diam seribu bahasa..haha!

seorang Miss yang sangat strict dan particular dengan setiap tugasan,
dan nak kan setiap student dia proper speaking in Mandarin..
mula-mula memang tak sabar dengan perangai Miss,
tapi nak buat macam mana kan dia lecturer so as a students memang lah kita kena dengar cakap dia..

kesabaran aku sangat tercabar since script untuk video kitaorang kena reject!!
# cuba bayangkan kalau assignment korang kena reject, sama lah apa yang aku rasakan..huh!
disebabkan salah faham flow cerita kitaorang kena betulkan balik..
tapi satu hal aku tak akan lupa bila Miss bagi advice out of the box..
bila diingatkan balik kelakar pun ye juga Miss nie..
cara dia nasihatkan orang lain sangat unik..hehe..

case script kena reject boleh terima lagi lah,
tapi bila case last minute buat Oral Test hari itu memang kesabaran aku nipis sangat..
tunggu dari pukul 6 petang sampai pukul 10.30 malam, 
baru dapat settlekan Oral Test itu..
tambah lagi kena marah kena bebel kena buat proper report..aduhyaiii..
tapi memang salah kitaorang juga sebab decided nak buat Oral Test last minute..
# sorry Miss.. >.<

settle Oral Test, shooting video plak..hehe..
dengan benda nia lah boleh kurangkan stress aku..haha!
macam-macam jadi sepanjang shoot video,
hujan lah, susah nak pilih tempat shooting lah, sipi-sipi nak langgar tiang lampu lah..
thanks juga dekat Mira jadi camerawomen kami..

# with our "camerawomen"

and at last baru tadi siap sepenuhnya video Mandarin dengan bantuan Hafiz Kurus..
# Kurus thanks sangat ajar aku edit video walaupun aku banyak membebel..hehe..

# tukang edit..

sekarang boleh tarik nafas lega sebab In Shaa ALLAH level 3 Mandarin dah lepas,
and hopefully dapat result yang memuaskan hati kami semua..hehe..
# In Shaa ALLAH ye kawan-kawan.. =)

# "best actress" for movie Mandarin..



anyway before nak final exam nie, dengan rasa rendah diri
aku nak minta maaf dekat semua orang especially to my Buddies!
sorry korang kalau ada percakapan dan perbuatan saya yang menyakitkan hati korang..
# kira kosong-kosong lah ye..hehe..
and good luck for final.. >.<

p/s : study week saya semester nie untuk kawan-kawan..
jumpa lepas Krismas nanti, boleh study sama-sama ye..

# thanks for reading..
o.O


No comments:

Post a Comment