Sunday, September 23, 2012

JODOH??

ASSALAMUALAIKUM..
hello kawan2..
hari minggu yang membosankan..
# asik bosan je kerjanya..huhu..
tadi pagi cuaca molek je tapi petang nie angin macam tepi pantai..
macam suruh berehat sepanjang hari nie..hehe..

tiba-tiba teringat malam tadi pergi makan dengan kawan aku dekat kedai makan Seksyen 7..
biasalah kan malam minggu ramai yang lepak dengan kawan-kawan dengan couple..
# kamu cemburu ke Yullyanna??LoL!haha!
tak ada lah nak cemburu sangat tapi rasa best plak kan ada partner..
boleh temankan pergi makan, pergi shopping..huhu..
berangan je lebih aku nie, study tu abiskan dulu baru boleh fikir hal tu..

aku teringat cikgu dekat sekolah cakap,

"awak boleh dapat orang yang lagi baik 
bila further study dekat IPT nanti"

# saya dah sampai IPT dah tapi tak jumpa juga pon cikgu..hehe..
aku bukanlah addicted sangat nak ada partner nie..
aku ramai kawan so aku tak kesah kalau aku tak ada sape2..
# ceh ayat tak nak kalah kan Yully..haha!
kalau aku ada partner sekali pon kawan-kawan aku still diutamakan..
0_o

kalau orang-orang cakap aku tak care dengan partner aku,
jawapan aku "bukan tak nak care tapi saya lebih sayangkan kawan-kawan saya"
nak compare kawan dengan partner,
kawan-kawan ibarat nyawa aku selepas family aku..
without friends kita hidup sorang-sorang je la dekat dunia nie..
partner boleh cari lain kalau dia dah tak nak dengan kita..
that why aku nak cari partner yang boleh jadi sahabat yang setia..
senang cerita carilah partner yang memang confirm boleh jadi future husband kita..
tinggalkan je partner yang nak main-mainkan perasaan kita..
# pandai ea ko nasihatkan orang lain..huhu!

kawan-kawan aku yang sibuk suruh aku cari partner..
tak mati lah tak ada partner..
setiap kali hang out dengan kawan-kawan yang dah lama tak jumpa,
mulalah masing-masing tanya "ko dengan sape sekarang Yull??"
bosan aku dengar soalan yang sama..huhu..
jangan risau kawan-kawan bila aku dah confirm dia memang partner aku
for sure aku buat conference macam artis-artis tu..haha!
nie lah kalau ada kawan-kawan yang terlampau amik berat hal kita..
menyibuk je hal orang, diri sendiri pon tak stable juga..

buat masa sekarang biarlah aku dengan hidup aku..
- SINGLE -
seronok taw hidup sorang nie even kadang-kadang membosankan,
tapi tak apa lah at least aku tak peningkan kepala nak fikir macam mana nak jaga hati orang lain..
jaga diri sendiri pon huru-hara lagi lah nak jaga diri orang lain..huhu..
tapi sekarang nie aku dapat part time job..
jadi penasihat kepada kawan-kawan aku..
tak kesah lah masalah apa pon termasuk lah masalah cintan cintun nie memang tak miss..
that why aku terasa nak jadi psychologist..best!
pada masa yang sama aku boleh ingatkan diri aku sendiri..

jodoh pertemuan ajal maut semua dekat tangan ALLAH..
cuma lambat atau cepat je kita akan dapat..
sama juga macam rezeki kita..
semua orang akan jumpa masing-masing satu hari nanti..
bila dah jumpa kenalah jaga elok-elok sebab jodoh tu datang sekali je dalam hidup kita..


# selalu berangan nak jadi macam mereka..

# thanks baca entry nie..
0_o




No comments:

Post a Comment