Sunday, February 09, 2014

Jodoh Rahsia ALLAH

Assalammualaikum.

pagi Ahad yang sunyi sepi, ceh!
sunyi lah sangat, sebab aku tak ada kawan gaduh dekat rumah. haha!
dah masuk bulan Februari, aku still rasa kekok dengan cuti weekend ni. -.-

wah!! bulan Februari sudah? Ya ALLAH, cepatnya masa berlalu.
maknanya masuk dua bulan aku jadi penganggur terhormat. 
* sadisnya ayat
belum ada rezeki kerja lagi, chill lex dulu dekat rumah. (:

kenapa tetiba terasa nak cakap pasal jodoh ek?
maybe ramai sangat dah kekawan kahwin kot, eh!
rasa tergugat ke Yully?? tettttt...
o.O

I pray for your happiness kekawan semua,
kekal sampai akhir hayat, dapat baby cepat cepat!
* ni yang aku excited!
seronok layan budak kecik ni, 
walaupun ragam diaorang kekadang buat aku hilang sabar.

ALLAH dah sediakan jodoh buat kita, so don't worry. (:
cuma cepat atau lambat saja, tu terpulang pada usaha kita kan?
orang cakap benda baik jangan lenggahkan, memang betul.
tapi kalau masuk bab kahwin ni banyak benda kena fikir.
especially RESPONSIBILITY = TANGGUNGJAWAB!

korang ingat kahwin ni suka suki saja??
awal awal memang rasa seronok, honeymoon sana sini.
bila dah ada baby nanti baru korang sedar betapa beratnya tanggungjawab tu.
pada yang ready aku ucapkan tahniah,
pada yang tak berapa nak steady lagi tu, sedar sedar lah.
sebab tu lah aku tak berapa nak ready steady lagi dalam bab ni. huhu.

ada certain orang couple dari sekolah at last sampai pelamin, Alhamdulillah.
* aku memang salute orang yang pertahankan hubungan macam ni, ceh!
ada certain orang couple orang lain, kahwin orang lain.
benda ni aku tak kesah sangat, selalu jadi depan mata tapi bukan aku lah.
dengan siapa pun jodoh kita, terima dengan hati yang terbuka.

sebab tu lah aku cakap,
"JODOH RAHSIA ALLAH"
doa lah bebanyak supaya dikurniakan jodoh yang terbaik untuk kita.


"lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan 
perempuan yang baik untuk lelaki yang baik,
atau sebaliknya."
(:








No comments:

Post a Comment