Sunday, October 20, 2013

Kalau Aku KAYA?

Assalammualaikum and hello kekawan!

waaaaa! aku amat merindui blog kesayangan ini. haha!
maklumlah tugasan sebagai seorang manusia semakin bertambah sesejak ini,
so nak menghadap semua ini memang tak lah kan? ahaks!

almost 3 month I'm practical at TM Batu Pahat, yeayyy!
suka sangat ke? suka sebab seronok menjadi sebahagian daripada keluarga TM 
even just as a practical student.
banyak benda yang aku belajar sepanjang 3 bulan ini, sebab itu seronok!

so ada lagi baki 2 bulan nak habiskan hidup sebagai pelajar,
tak lupa juga project paper yang sentiasa menemani aku setiap masa. -,-
fuh! cakap pasal project paper ini buat aku semput pulak.
sabarlah wahai manusia, kejap lagi habislah semua ini.

lepas practical kena fikir pasal kerja pulak, nak fikir pasal further study lagi nanti dulu kot.
kewangan tidak melayakkan aku untuk capai apa yang aku ingini.
apa manusia lain cakap? belum ada rezeki lagi, bukannya tak ada langsung.
cari kerja dulu sebab hutang dah terlebih-lebih sangat ini,
cuba bayangkan umur aku baru 23 tahun tapi hutang dah nak RM30k?
memang gila jadi penghutang ini. -,-

bila dah kerja nanti bolehlah bayar hutang yang ibarat musuh ini.
bila ada lebihan duit bolehlah fikir benda lain, horayyy!
banyak benda yang aku nak buat kalau aku dah kerja ada duit sendiri.
aku nak teroka satu Malaysia ini, sungguh indah bumi Malaysia ini.
kalau nampak orang lain pergi berjimba of course lah aku jealous,
sebab aku belum berkesempatan lagi nak berjimba macam mereka.

InShaa ALLAH, satu hari nanti memang aku nak bawa keluarga aku berjimba satu Malaysia.
tak salah membazir duit sekali sekala untuk kegembiraan keluarga sendiri kan?
tak sabar lah pulak nak kerja lepas nie, woha!

Tanjung Piai, penghujung Benua Asia! 
antara tempat yang aku teringin sangat nak pergi. (:

No comments:

Post a Comment